Zgadzam się
Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Przeczytaj naszą: Politykę prywatności.

Aktualności

Lifting domu czyli home staging

3 marca 2014
Lifting domu czyli home staging

Lifting domu, mistrzyni w dziedzinie home stagingu, szkolenie z zakresu home staging, a także możliwość zostania profesjonalnym home stagerem...Nowy trend? A może nowe możliwości marketingowe na rynku nieruchomości?

Home staging to krótko mówiąc profesjonalne przygotowanie nieruchomości do szybkiej i zyskownej sprzedaży lub wynajmu. Ta stosunkowo nowa na polskim rynku usługa, od dawna robi furorę na rynkach zagranicznych. Home stager to obecnie wolny zawód − specjalista od przygotowywania nieruchomości do transakcji, a w przygotowaniu do jego wykonywania pomagają specjalne kursy i szkolenia.

Ściany i dywany − tak, zawilgocone podłogi i zepsute okna − nie

Na home staging składają się różnorodne techniki estetyki wizualnej, przestrzennej oraz wykończenia wnętrz, które posłużą do poprawienia prezencji mieszkania, domu czy lokalu. Uwypukla zalety, niweluje wady. Można ograniczyć usługę do konsultacji, jak również do profesjonalnego wykonania. Celem ma być szybka sprzedaż lub wynajem, po bardzo korzystnej cenie i przy niewielkim nakładzie finansowym. Nie należy jednak mylić poprawy wystroju wnętrza, aranżacji i stylizacji z kompleksową jego naprawą czy wymianą sprzętu. O ile home stager może powiesić nowe firanki czy przestawić kanapę, aby mieszkanie wydawało się bardziej przestrzenne i przytulne, gruntowny remont podłogi czy usuwanie grzyba nie wchodzi już w grę.

Ideą home staging jest, aby potencjalny nabywca danej nieruchomości już w fazie oglądania lokalu, poczuł, że jest u siebie.

Home marketing

Usługi home staging robią furorę na polskim rynku nieruchomości. Nie jest już to tylko dodatkowe świadczenie biura projektowego czy architekta, ale powstają firmy dedykowane wyłącznie tej usłudze. W Internecie aż roi sie od stron internetowych, które oferują w różnorodnych cenach stylizację wnętrz i przebijają się pod względem ilości sprzedanych czy wynajętych mieszkań po re-aranżacji. I aby zapewnić profesjonalną usługę, nie wystarczy już poczucie estetyki czy znajomość z zakresu światowej architektury i trendów w designie. Obecnie rynek oferuje specjalne techniki home staging, których można nauczyć się na szkoleniach czy e-kursach. Home staging opiera się na marketingu, a również marketing wykorzystał nowy obszar działań.

Home staging jest głównie wykorzystywany przez firmy związane z pośrednictwem nieruchomości. Cena inwestycji bowiem może być dobra, lokalizacja zachęcająca, odwiedzających dużo, ale... po wizycie w nieruchomości zapał spada. Klient otrzymuje więc kompleksową ofertę dotyczącą nie tylko wynajęcia lub sprzedaży danej nieruchomości, ale również uatrakcyjnienia jej tak, aby działania rynkowe przyszły możliwe najszybciej i były jak najbardziej opłacalne.

Dobrze przeprowadzona usługa home staging może podnieść wartość nieruchomości nawet o 25%, tym bardziej, że o sprzedaż mieszkania nie tak łatwo, a konkurencja duża. Ponadto, w 80% przypadków mieszkanie po home staging, sprzedaje się natychmiast. Re-aranżacja to możliwość kupna nowych dodatków, mebli czy elementów wyposażenia po promocyjnych cenach od firm zaprzyjaźnionych z danym home stagerem. Firmy zajmujące się home stagingiem mają również w swojej ofercie wypożyczanie mebli na czas, kiedy nieruchomość odwiedzają potencjalni nabywcy. Sama idea stylizacji wnętrza, aby sprzedać mieszkanie szybciej, została więc bardzo dobrze wykorzystana i po prostu opłaca się finansowo. Coraz bardziej.

Na Zachodzie norma

Na Zachodzie home staging jest już normą, a nie korzystanie z tego typu usług to wręcz od niej odstępstwo. Jeśli ktoś w USA nie korzysta przed sprzedażą lub wynajmem z usługi home stagera, uważany jest za osobę kompletnie spłukaną, którą przed kolejnymi długami uratuje już tylko nabywca domu czy mieszkania z wypchanym portfelem. A z takimi ludźmi łatwo negocjować znaczną obniżkę ceny, bo kupujący zdaje sobie sprawę, że właściciel jest zdesperowany.

W Polsce, home staging nie przybrał jeszcze takiego wymiaru, z biegiem czasu jednak trend stanie się regułą. Idealnym dowodem na to są nowopowstałe programy telewizyjne ze sławnymi home stagerami, którzy rekrutują do tego zawodu.

 

 

*Za udostępnienie materiału zdjęciowego dziękujemy Home Staging and Professional Styling - www.hs-wroclaw.pl.

Najnowsze oferty nieruchomości

Zobacz galerię