Wiadomości z rynku



Wielkość sprzedaży deweloperów po I półroczu 2014 r.

Deweloperzy, uczestnicy rynku na GPW odnotowali w pierwszej połowie 2014 r wzrost sprzedaży mieszkań do analogicznego okresu 2013 r o ponad 40%. więcej


Upadek giGANT'a
Upadek giGANT'a

15 lipca 2014

Gant był jednym z trzech deweloperów który sprzedawał najwięcej mieszkań w Polsce. Wybudował 3 tysiące mieszkań m.in we Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie. więcej


Fenomen home staging

12 marca 2014
Fenomen home staging

Lifting domu, mistrzyni w dziedzinie home stagingu, szkolenie i e-kurs z zakresu home staging, a także możliwość zostania profesjonalnym home stagerem... Nowy trend? A może nowe możliwości marketingowe na rynku nieruchomości?

Home staging to krótko mówiąc profesjonalne przygotowanie nieruchomości do szybkiej i zyskownej sprzedaży lub wynajmu. Ta stosunkowo nowa na polskim rynku usługa, od dawna robi furorę na rynkach zagranicznych. Home stager to obecnie wolny zawód − specjalista od przygotowywania nieruchomości do transakcji, a w przygotowaniu do jego wykonywania pomagają specjalne kursy i szkolenia.

Ściany i dywany − tak, zawilgocone podłogi i zepsute okna − nie

Na home staging składają się różnorodne techniki estetyki wizualnej, przestrzennej oraz wykończenia wnętrz, które posłużą do poprawienia prezencji mieszkania, domu czy lokalu. Uwypukla zalety, niweluje wady. Można ograniczyć usługę do konsultacji, jak również do profesjonalnego wykonania. Celem ma być szybka sprzedaż lub wynajem, po bardzo korzystnej cenie i przy niewielkim nakładzie finansowym. Nie należy jednak mylić poprawy wystroju wnętrza, aranżacji i stylizacji z kompleksową jego naprawą czy wymianą sprzętu. O ile home stager może powiesić nowe firanki czy przestawić kanapę, aby mieszkanie wydawało się bardziej przestrzenne i przytulne, gruntowny remont podłogi czy usuwanie grzyba nie wchodzi już w grę.

Ideą home staging jest, aby potencjalny nabywca danej nieruchomości już w fazie oglądania lokalu, poczuł, że jest u siebie.

Home marketing

Usługi home staging robią furorę na polskim rynku nieruchomości. Nie jest już to tylko dodatkowe świadczenie biura projektowego czy architekta, ale powstają firmy dedykowane wyłącznie tej usłudze. W Internecie aż roi sie od stron internetowych, które oferują w różnorodnych cenach stylizację wnętrz i przebijają się pod względem ilości sprzedanych czy wynajętych mieszkań po re-aranżacji. I aby zapewnić profesjonalną usługę, nie wystarczy już poczucie estetyki czy znajomość z zakresu światowej architektury i trendów w designie. Obecnie rynek oferuje specjalne techniki home staging, których można nauczyć się na szkoleniach czy e-kursach. Home staging opiera się na marketingu, a również marketing wykorzystał nowy obszar działań. Certyfikowana home stagerka Ewa Bryl-Michałowicz z wrocławskiej firmy Home Staging and Professional Styling potwierdza, że pasja i talent do designu niestety nie wystarczą. Nie istnieją wprawdzie żadne regulacje prawne co do wymogów tego zawodu, ale bez profesjonalnego szkolenia nie da rady. Stylista nieruchomości musi posiadać ekspercką wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu estetyki wnętrza oraz marketingu nieruchomości.

Home staging jest głównie wykorzystywany przez firmy związane z pośrednictwem nieruchomości. Cena inwestycji bowiem może być dobra, lokalizacja zachęcająca, odwiedzających dużo, ale... po wizycie w nieruchomości zapał spada. Klient otrzymuje więc kompleksową ofertę dotyczącą nie tylko wynajęcia lub sprzedaży danej nieruchomości, ale również uatrakcyjnienie jej tak, aby działania rynkowe przyszły możliwe najszybciej i były jak najbardziej opłacalne.

Dobrze przeprowadzona usługa home staging może podnieść wartość nieruchomości nawet o 25%, tym bardziej, że o sprzedaż mieszkania nie tak łatwo, a konkurencja duża. Ponadto, w 80% przypadków mieszkanie po home staging, sprzedaje się natychmiast. Re-aranżacja to możliwość kupna nowych dodatków, mebli czy elementów wyposażenia po promocyjnych cenach od firm zaprzyjaźnionych z danym home stagerem. Firmy zajmujące się home stagingiem mają również w swojej ofercie wypożyczanie mebli na czas, kiedy nieruchomość odwiedzają potencjalni nabywcy. Sama idea stylizacji wnętrza, aby sprzedać mieszkanie taniej, została więc bardzo dobrze wykorzystana i po prostu opłaca się finansowo. Coraz bardziej.

Na Zachodzie norma

Na Zachodzie home staging jest już normą, a nie korzystanie z tego typu usług to wręcz od niej odstępstwo. Jeśli ktoś w USA nie korzysta przed sprzedażą lub wynajmem z usług stylizacji, uważany jest za osobę kompletnie spłukaną, którą przed kolejnymi długami uratuje już tylko nabywca domu czy mieszkania z wypchanym portfelem. A z takimi ludźmi łatwo negocjować znaczną obniżkę ceny, bo kupujący zdaje sobie sprawę, że właściciel jest zdesperowany.

W Polsce, home staging nie przybrał jeszcze takiego wymiaru, z biegiem czasu jednak trend stanie się regułą. Idealnym dowodem na to są nowopowstałe programy telewizyjne, np. Home staging − mieszkania do sprzedania, gdzie eksperci pomagają odmieniać mieszkania.

 

 

*Za udostępnienie materiału zdjęciowego dziękujemy Home Staging and Professional Styling - www.hs-wroclaw.pl.

 

Zobacz także: "Wnętrze made in Scandinavia"

Najnowsze oferty nieruchomości

Zobacz galerię